it-news.dir.bg

  [BG]   EN  
it-news.dir.bg

 
Рейтинг: 3.00
(82)
Полезни сайтове и програми!!!!!!
Анкети
ИТ-Форум!
Базова
Новини
Адреси
Списък
Строителство и Направи си сам!!!
За контакти
Връзки
Музика



Новини / Интернет

02 Септември 12, 14:29
Проучване на IAB: Българите прекарват 16 часа седмично в Интернет
На специално закрито събитие на Интерактив адвъртайзинг бюро България (IAB България) Алисън Фена, вицепрезидент “Проучвания и маркетинг” на IAB Европа, представи националните резултати от „Mediascope Европа 2012“, общоевропейското проучване, превърнало се за рекламната индустрия в основен източник на информация за медиа потреблението в европейски мащаб. Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и ТВ, през преса и списания, до Интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/ GMI при 1000 респондента, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респондента. Според проучването, българите прекарват 16 часа седмично в Интернет, което превръща медията във втората най-популярна след телевизията (23.2 часа седмично), Радиото (11.7 часа), вестниците (4.1 часа) и списанията (3.7 часа). В европейски мащаб, Интернет потреблението на седмична база е 14.8 часа, повече от час по-малко спрямо България. Също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България, 36% от мъжете и 38% от жените използват Интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най- голям процент от времето си в Интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%. Влиянието на Интернет в България е силно. 51% от Интернет потребителите в национален мащаб споделят, че Интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% Интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че Интернет им помага да управляват здравето си. „За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденциите за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и Интернет, онлайн активности, проникването на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в Интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни за България спрямо европейските пазари“, каза Жанет Найденова, председател на IAB България.

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0771